Ponad 80 wybitnych ekspertów, profesjonalnych architektów i projektantów wybierało najlepsze obiekty architektoniczne. Wśród zwycięzców pojawiła się Wroclavia – została okrzyknięta najlepszym pod względem architektury obiektem handlowym na świecie.
International Property Awards to konkurs cieszący się największym prestiżem wśród plebiscytów związanych z branżą architektoniczną i designerską. Gala wręczenia nagród miała miejsca 3 grudnia w Londynie. Wroclavia została wzniesiona na podium pomimo olbrzymiej konkurencji – jej rywalami były najlepsze obiekty handlowe nie tylko z całej Europy, ale również Azji, Stanów Zjednoczonych i Kanady.
– Jestem dumny, że zostaliśmy uznani za najlepszy obiekt na świecie w kategorii „retail architecture”, tym bardziej że jest to pierwsza taka nagroda dla Polski w całej historii konkursu. Jest to szczególne dla nas wyróżnienie, które potwierdza wizję, w jaką wierzyliśmy, projektując Wroclavię. Zależało nam na udostępnieniu naszym gościom unikalnego, dostosowanego do potrzeb i najwyższej jakości obiektu – obiektu o wartościowej, nowoczesnej architekturze, a równocześnie z odwołaniami do wartości bliskim wrocławianom – mówi Arnaud Burlin, dyrektor zarządzający Unibail-Rodamco-Westfield.
Za projekt galerii odpowiada polska pracownia IMB Asymetria Architekci, natomiast wnętrzem Wroclavii zajęła paryska marka Saguez & Partners. Ich współpraca przemieniła się w sukces na skalę światową.




Dlaczego wybrano właśnie Wroclavię? Jurorzy koncentrowali się wzornictwie, jakości, innowacyjności, oryginalności, a także zaangażowaniu w zrównoważony rozwój. Trudno odmówić Wroclavi oryginalności czy innowacyjności, natomiast jakość z pewnością pozostawia sobie wiele do życzenia. W pamięci wrocławian wciąż pozostają panele, które w kilka dni po otwarciu odpadły z ruchomych schodów, wywołując panikę wśród klientów.
Jednak od otwarcia galerii minął już rok. Rok, podczas którego mieszkańcy miasta przyzwyczaili się do Wroclavi. Początkowo zarzucano, że galeria nie pasuje do otoczenia, krytykowano również jej zbyt rozległą powierzchnię. Obecnie negatywne emocje mogą zostać przytłumione dumą, która rozpiera za każdym razem, gdy Wroclavia zostaje wyróżniona na światowym tle. Kolejne nagrody nie przysparzają popularności i prestiżu jedynie galerii, ale również miastu.
Pozostałe osiągnięcia Wroclavii:
- Najlepsze centrum i deweloper w Europie Środkowo-Wschodniej (HOF Awards 2018)
- Najwyższej jakości centrum oraz budynek roku (European Real Estate Quality Awards, CEEQA za 2017)
- Najlepsze centrum handlowe w Europie Środkowo-Wschodniej (CEE Retail Real Estate Awards 2017)
- Najlepsze w Polsce centrum handlowe i najlepszy deweloper (CIJ Awards Poland 2017)
- Najlepsze centrum handlowe otwarte w Polsce w 2017 r. i najlepsza kampania otwarcia (PRCH 2018)
- Najlepsza w Polsce architektura centrum handlowego (Eurobuild Awards w Architekturze 2018)
Artykuł: źródło
Nie wiesz jak ruszyć z biznesem? Dowiedź się tutaj!